3 de novembre del 2009
EL CMAP I LA SEVA ELABORACIO
Crec que és un model d’utilització de les TIC per ajudar a estructurar el pensament davant d’una colla de conceptes relacionats entre ells i que permet visualitzar les relacions entre aquests conceptes de manera clara i molt visual. Aquí sí que he de dir que ha estat tot un descobriment. Un cop superats els problemes tècnics (això sí que ha estat un bon aprenentatge) vaig veure que no només és útil per ajudar aquest aprenentatge sinó que implícitament treballa altres coses com per exemple l’organització espacial. Si no tens molt clar com has d’estructurar espacialment el mapa no pots relacionar res. També cal saber quins conceptes són els més importants, com remarcar-los, quins tenen la mateixa categoria i, per tant, visualment han de ser iguals, etc. Em plantejo, per tant, si el treball amb aquests mapes pot ser una manera de treballar models que ajudin els nois i noies al seu aprenentatge. La veritat és que han estat tot un descobriment i m’han donat moltes idees per treballar amb els nens a l’aula. He de continuar investigant-ne les possibilitats.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada